Traktor Forum Seznam forumov
 Pogosta vprašanja   Išči   Seznam članov   Skupine uporabnikov   Registriraj se   Tvoj profil   Zasebna sporočila   Prijava 




Električni IMT 542
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Traktor Forum Seznam forumov -> Mehanična delavnica
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  

Avtor

Sporočilo

popit
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 31.03. 2011, 20:22
Prispevkov: 411
Kraj: Rovtar

PrispevekObjavljeno: 11 Avg 2025 10:06    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


b-pod1 je napisal/a:
Tole pa ni dobra ideja. Tisti, ki si traktor obnavlja za dušo ima ponavadi dovolj denarja, da obnovi obstoječi motor. Tisti, ki bi star traktor obnavljal za delo, pa ponavadi nima denarja za novega, torej tudi za nov motor ne bo pripravljen plačati veliko. Skratka, ekonomika pravi, da se takšna podjetniška pobuda ne splača.


Lahko dam sebe za primer. Kupil sem univerzala za slabih 7000€, gume gor še vse 4 original, letnik 87. Po ogledu in preizkusu sem zaključil, da je vreden investicije zase ker za moje površine in priključke je več kot zadovoljuje mojim potrebam (menjal je TV420 in njegove priključke). Vanj sem vložil še slabih 4k€, torej menjano praktično vse vitalno, celotna hidravlika, elektroinštalacija, zavore, pregledana transmisija, preventivna menjava vodne pumpe, vse nove hladilne cevi, hidravlični volan, potem pa še dodatki kot so hitro vpenjalne roke, dodatni hidravlični izhodi, delovne luči, popolna ličarska obnova in še polno detajlov. Za dobrih 10k€ sem dobil praktično nov stroj, edino motor sem pustil pri miru ker je bil še ok. Po 500 du katere sem naredil v dobrih treh letih, se je pokazalo, da bi bilo za zrihtati še glavo motorja ker na enem cilindru ventili ne zapirajo kakor bi morali. In če je kdo na mojem mestu bi naprimer za 5k€ in nek nov motor dobil dejansko nov stroj za recimo 15k€. Druge alternative za ta denar in da toliko dobim, ne vidim. Zato bo za manjši budget še vedno privlačen star stroj, dokler pač bodo obstajale alternative za same obnove.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

BOŠTJAN
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 14.02. 2012, 19:54
Prispevkov: 1135
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: 11 Avg 2025 11:20    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


To se super sliši, razni kit kompleti za hitro menjavo na starem traktorju.
Če hočeš tole delat profesionalno potegne za samo en kup birokracije. Mora biti certificirano in homoligirano za na cesto, moraš zagotavljat servis in nadomestne dele, obvezna garancija, ...
Samo birokracija nabere za dodatnih 100% stoškov. Zelo hitro ugotoviš, da tole ni več zanimivo 100 ur letno.
Laho se lotiš predelav v samorežiji kot @pirpiy, ampak z tem ne smeš na cesto. In če se zgodi kakšna nesreča ali hujša nezgoda, imaš veliko sranje z policijo in zavarovalnicami.

Birokracija je zajebana in draga.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

popit
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 31.03. 2011, 20:22
Prispevkov: 411
Kraj: Rovtar

PrispevekObjavljeno: 11 Avg 2025 12:12    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Ja v primeru elektifikacije bi moral proizvajalec poskrbeti za to, da papirji pridejo zraven, ali pa pač predelaš pa imaš samo neregistriran dvoriščni stroj. Zanimive bi bile tudi opcije za razne motokultivatorje in manjše stroje, ki ne potrebujejo homologacije v prometu. Ekološki zakoni počasi že izrinjajo motorje in bodo alternativne rešitve počasi realnost.
Kar se pa tiče za nek klasični ''kit'' ki bi naprimer vseboval Lombardini, Yanmar,... motorje za starejše traktorje pa ne vem če bi bila kakšna ovira, saj motorja na tehničnem ne gledajo, kajti slednji spada med potrošni material. Pri mopedu že vem, da mi je na tehničnem rekel, da ni pogoj da se številka motorja in šasije ujemata, ampak zgolj šasija in prometno. No to je bilo že nekaj časa nazaj, za danes pa ne vem. Tudi v prometni za traktor je navedena samo moč motorja in kubikaža, ne pa številka odlivka. Prvo in drugo pa na tehničnem ne dokazujejo. Tudi vse ''odprte'' mašine bi potemtakem padle na tehničnem pregledu, pa vemo da skoraj ni kmetije, kjer ne bi bil malce odprt motor.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

BOŠTJAN
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 14.02. 2012, 19:54
Prispevkov: 1135
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: 12 Avg 2025 06:15    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Nisem povsem prepričan, ampak če hočeš izdelovat motorje za tak namen morajo ustrezat najnovejšim aktualnim standardom. Filtri, ad blue, elektronika, ...
Potrebuješ tovarno/livarno, redno zaposlene delavce, ... Letno moraš izdelat/prodat več tisoč motorjev, da se splača.
Podobno kot lahko motorje izbiraš pri kultivatorjih. Kvaliteta/cena od A-Ž.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

popit
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 31.03. 2011, 20:22
Prispevkov: 411
Kraj: Rovtar

PrispevekObjavljeno: 12 Avg 2025 06:59    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


BOŠTJAN je napisal/a:
Nisem povsem prepričan, ampak če hočeš izdelovat motorje za tak namen morajo ustrezat najnovejšim aktualnim standardom. Filtri, ad blue, elektronika, ...
Potrebuješ tovarno/livarno, redno zaposlene delavce, ... Letno moraš izdelat/prodat več tisoč motorjev, da se splača.
Podobno kot lahko motorje izbiraš pri kultivatorjih. Kvaliteta/cena od A-Ž.


Ne govorim o izdelavi motorja, ampak o nabavi novega motorja. Kar bi nekdo moral potem storiti je samo še izdelati potrebne adapterje, da se potem izvede samo še montaža original sklopke, nosilca sprednjega pogona/mosta, itd. Lombardini - Kohler motorje se dobi na trgu in so pač že opremljeni z vsem kar je potrebno.
''AdBlue, ki ga slišimo omenjati v povezavi s sodobnimi dizelskimi motorji, je sicer zaščitno ime nemške zveze proizvajalcev vozil VDA, kjer gre za raztopino vode in sečnine. Takšna preprosta mešanica ali natančneje 32,5 % raztopina uree, je ključnega pomena, da lahko sodoben dizelski motor dandanes dosega izredno stroge okoljske standarde Euro 6.''
Za trakotrje je trenutna zahteva Euro 5 in nisem prepričan, če je sploh zahteva po ''Ad-blue''. Poleg tega Ad-blue ni obvezen, je samo ena izmed rešitev, ki jo pač v EU poznamo... Pa še nekaj, če se gre za starejše stroje ne vem, če je sploh kakšna zahteva glede česarkoli okoli ekologije. Na tehničnem bi lahko težili samo okoli prej omenjenih adapterjev na motorju, za ostalo nisem prepričan.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

BOŠTJAN
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 14.02. 2012, 19:54
Prispevkov: 1135
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: 13 Avg 2025 08:55    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Ne vem kaj točno preverjajo na tehničnem. Verjetno bi to zanimalo zavarovalnico. Če tega ne poveš, imaš zavarovano samo orginal dele za traktor.
Kaj hočem povedat, če se motor prodaja kot samostojna enota mora ustrezat trenutnim veljavnim standardom. Kam ga boš ti montiral je nempomembno.
Nov motor je možno naročit pri vseh proizvajalcih, ki jih že izdelujejo serijsko. Tudi Fendt če želiš.
Za te vmesne adapterje sem že nekaj bral, ne vem za katere motorje in traktorje.
Samo to ni poceni za hoby kmete z 100ur/letno. Če bi bil potencial v tem, bi se že sigurno kdo lotil tega.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

jales
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 26.08. 2012, 08:17
Prispevkov: 569
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: 13 Avg 2025 12:11    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Ne vem za ostale, ampak jaz v teh prastarih traktorjih ne vidim prihodnosti, pa četudi bi laufali na faušijo.

Seveda tale predelava v lastni režiji je fina zadeva, veliko se tudi naućiš sproti, zagotovo je to uporaben stroj, imel bi ga takoj.

Prej vidim dolgoročni potencial v daljinsko vodenih manjših elektro strojih z visoko stopnjo modularnosti.

Skoraj bi raje imel predelavo kakšnega motokultivatorja na štrom, oziroma goseničar, ki goni BCS priključke na daljinca in naslednja opcija GPS vodenje.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

mainman
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 02.01. 2009, 10:21
Prispevkov: 2098

PrispevekObjavljeno: 13 Avg 2025 12:20    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Prihodnost sem ali tja, tak mali traktor pride prokleto prav, pa tudi če se več ne kmetuje aktivno.

Samodejno vodeno, kateri od slovenskih kmetov je pa to sposoben plačati? Mogoče kakšen kulak. Da se greš tole moraš imeti računico, tak stroj te mora priti ceneje kot klasika z šoferjem. Je pa res, da bo prihodnost prinesla take stroje, ampak takrat od nas ne bo nihče več kmetoval.

Imaš pa nekaj takih strojev že na voljo, samo tehnologija se mora poceniti, zdaj je to vse samo še neki nišni produkt, dokler na tole ne skoči kitajec tako dolgo bodo cene visoke.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

popit
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 31.03. 2011, 20:22
Prispevkov: 411
Kraj: Rovtar

PrispevekObjavljeno: 13 Avg 2025 14:28    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Daljinsko vodenih strojev je na trgu polno, prav tako enoosnih traktorjev na hidro pogon s polno priključki. Pa čez lužo so popularni majhni ''bobcat'' nakladalci na katerih stojiš in so odlični za razna dvoriščna ter hlevska opravila. Vse to pa seveda stane, saj je vsak tak strojček od 5k€ in krepko dalje.
Daljinsko vodene zadeve so super za strmine, tiste s svojo pametjo za nasade, stroji na katerih stojiš za velike kmetije.
Če pogledam okoli nas so že gorske kosilnice z mrežastimi kolesi ta moment velike rešiteljice marskikaterega brega, ki bi bil drugače zaraščen 10, 20 let prej, pa v tehniki ni bilo posebne revolucije.
Avtonomnost pomeni varnost, ampak če hočemo delati na samooskrbi bo potrebno storiti spet nekaj v smeri cenovne dostopnosti, vsaj pri tistih ki so pripravljeni delati. Že avto postaja hud luksuz, saj so navadni družinski avti prišli iz 17k€ na 30+€, da o traktorjih ne govorimo. Zato smo pač tisti majhni primorani razmišljati o starih kripah ter kako jim podaljšati življenje... jaz nimam nobene nostalgije po stari tehniki, si pa drugega ne morem privoščiti, žal.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Traktor Forum Seznam forumov -> Mehanična delavnica Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5
Stran 5 od 5

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.